Nieuwe huisstijl voor het Van Gogh Museum

Sinds gisteren heeft het Van Gogh Museum een nieuwe huisstijl. Deze huisstijl is geïnspireerd op de werken Zonnebloemen (geel) en Amandelbloesem (blauw) en citaten uit de brieven van Van Gogh. Zo zijn de nieuwe posterkokers nu bijna geheel geel met daarop citaten als “Ik wil tekeningen maken die sommige menschen treffen” en “Het schilderij ontstaat als in een droom”. Aangezien het museum jaarlijks zo’n 50.000 kokers verspreidt zal het vermoedelijk niet lang duren voordat ook de nieuwe huisstijl helemaal ingeburgerd is in het Amsterdamse straatbeeld. Met de gele kokers (eerder donkerblauw) zijn de bezoekers nog eenvoudiger te herkennen.

Footprint Van Gogh Museum

Bij een nieuwe huisstijl hoort uiteraard ook een nieuw logo, museumdirecteur Axel Rüger zegt hierover: “Ons nieuwe logo is een vierkant dat is ingegeven door de vorm van ons Rietveldgebouw. Een stempel waarmee we onze activiteiten als het ware ‘merken’ met onze naam. De ‘footprint’, een nieuw vormelement in onze huisstijl, symboliseert de typische penseelvoering van Van Gogh.”

Ook de website is vernieuwd en wat hierbij vooral opvalt, is dat het museum ervoor heeft gekozen om Twitter (en dus ook de interactie met de bezoekers en geïnteresseerden) een prominente rol te geven.

Lees ook:Centraal Museum Utrecht heeft nieuwe huisstijl
Lees ook:Van Gogh Museum krijgt nieuwe entree
Lees ook:Van Gogh Museum is klaar voor de nieuwe entree
Lees ook:Van Gogh Museum is blij met miljoenste bezoeker
Lees ook:Pierre di Sciullo stijlt Stedelijk

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>