Retrospectief Jeff Koons krijgt promotie via H&M

Jeff Koons, Tulips, 1995–98. Oil on canvas; 111 3⁄8 × 131 in. (282.9 × 332.7cm). Private collection. © Jeff Koons Whitney Museum

De allereerste grote retrospectief van de Amerikaanse kunstenaar Jeff Koons in New York krijgt uit relatief opvallende hoek promotionele hulp. De Zweedse kledingketen H&M stelt de gevel van de gloednieuwe flagshipstore in de stad ter beschikking ter promotie van de retrospectief. 

De gevel zal worden voorzien van een immense afbeelding van een van Koons’ bekendste werken, The Balloon Dog, en de woorden Fashion loves art. De nieuwe tentoonstelling van Jeff Koons waar de promotie voor bedoeld is, is te zien in het New Yorkse Whitney Museum of American Art. Deze expositie start 27 juni en loopt tot en met 29 oktober. Overigens geeft Koons H&M ook wat terug voor de promotie. Koons heeft een handtas ontworpen met de naam The Balloon Dog. Deze tas zal in geselecteerde Amerikaanse vestigingen worden verkocht.

Om het werk van Koons te zien, hoeft u overigens niet per definitie naar New York af te reizen. Na de laatste expositiedag wordt de tentoonstelling ingepakt en verhuisd naar het Centre Pompidou in Parijs. Deze expositie start vanaf 26 november. Vanaf 5 juni 2015 is de retrospectief ook te zien in het Guggenheim Museum in het Spaanse Bilbao.

Lees ook:Jeff Koons in New York
Lees ook:Een ei van zes miljoen dollar
Lees ook:Jeff Koons over kunst
Lees ook:Pink Panther mogelijk miljoenen waard
Lees ook:Drie miljoen voor varkentje Jeff Koons

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>