Affichecampagne Museum Arnhem blijkt enorm succes

Kunstposters die het stelen waard zijn CREDITS: Museum Arnhem

De affichecampagne van het Museum Arnhem blijkt een enorm succes te zijn. Niet alleen krijgt het museum volgens eigen zeggen veel complimenten en vragen over de affiches die her en der in de stad hangen, maar ook het dievengilde is verzot op de posters. Sinds twee weken hangen er 120 posters van kunstwerken ter promotie langs drukke verkeersaders in Arnhem.  Op de vier posters staan werken van onder meer Klaas Gubbels, Jan Mankes, Carel Willink en Zanele Muholi. In totaal zijn er vier verschillende posters beschikbaar. De posters zijn niet alleen te zien langs de weg en in bushokjes, maar ook te vinden in de museumwinkel, net als talrijke andere posters van kunstwerken uit het museum. Ook zijn er ansichtkaarten te koop met de werken. Toch blijkt er zoveel interesse te zijn dat de posters gewoon uit de bushokjes en dergelijke worden gestolen.

Hoewel het museum zegt dat het uiteraard niet de bedoeling is dat de kunstposters gestolen worden, beschouwt ze het wel als een enorm compliment. De kwaliteit van de posters is dermate goed dat mensen de posters ook op andere wijze dan via koop willen verkrijgen. Voor het museum is de opzet met de posters wel geslaagd. Het doel was om meer bekendheid te verkrijgen voor het museum. Dat is bij deze duidelijk gelukt.

Lees ook:Museum Arnhem ziet bezoekersaantal toenemen
Lees ook:Top Tien Kunstdiefstallen
Lees ook:Schilderijen Jan Sluijters gestolen
Lees ook:Nog een week en dan: David Bowie in het Groninger Museum
Lees ook:Kunsttaxatie van Christie’s in Museum Arnhem

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>