Centraal Museum Utrecht heeft nieuwe huisstijl

Vandaag wordt de nieuwe huisstijl en website van Centraal Museum Utrecht gelanceerd waarin de bezoeker centraal staat. Bij de nieuwe koers die het museum inslaat hoort ook een nieuw logo met een dikke opvallende stip. De stip staat voor de centrale ligging, in het midden van Nederland, de functie van het museum als cultureel centrum in de stad Utrecht en de veelzijdigheid van het museum. Bovendien heeft het museum besloten om de complete collectie van ongeveer 50.000 objecten online te zetten omdat slechts een klein deel van de collectie in het museum tentoongesteld kan worden.

Edwin Jacobs (directeur van het Centraal Museum) legt de keuze voor de nieuwe koers en bijbehorende nieuwe huisstijl, logo en website uit: “Het Centraal Museum is allang niet meer die ‘tempel’ van cultuur waar de bezoeker vol ontzag en op gepaste afstand van de tentoongestelde werken zijn ogen uitkijkt. Het is een moderne organisatie, die bezoekers op een eigentijdse manier benadert en prikkelt, en voor veel doelgroepen aantrekkelijk is. We willen de bezoeker uitdagen de handen uit de mouwen te steken, zowel on- als offline.” Zo kun je de gehele collectie ontdekken door op de grote stip van het logo te klikken en hier zelf mee aan de slag te gaan. (Bron: Nieuwsbank en Centraal Museum Utrecht)

De nieuwe huisstijl van Centraal Museum Utrecht

Lees ook:Nieuwe huisstijl voor het Van Gogh Museum
Lees ook:Gratis naar het museum in Utrecht
Lees ook:Centraal Museum toont totaal vernieuwde karakter
Lees ook:Pierre di Sciullo stijlt Stedelijk
Lees ook:Beeldhouwer Ruud Kuijer in Centraal Museum

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>