Museum Boijmans Van Beuningen in Rotterdam lanceert deze winter met @Boijmans een nieuw lidmaatschap voor iedereen die meer wil weten van kunst en op zoek is naar verdieping, bijzondere ontmoetingen en een interessant netwerk. @Boijmans is opgericht speciaal voor (Rotterdamse) kunstliefhebbers tot 45 jaar die het museum een warm hart toe dragen. Om @Boijmans succesvol te lanceren zijn 200 leden nodig: de eerste enthousiaste leden hebben zich inmiddels aangemeld.
@Boijmans gaat van start tijdens een (gratis te bezoeken) lanceerfeest op vrijdag 22 januari 2016. Het @Boijmans lanceerfeest is voor iedereen toegankelijk en geïnteresseerden die nog twijfelen kunnen zich tijdens deze avond direct inschrijven.
Museum Boijmans Van Beuningen heeft al jarenlang de succesvolle Boijmans Club voor kinderen tot 18 jaar en sinds de jaren tachtig een levendige Vriendenclub. Met de lancering van dit initiatief wil Museum Boijmans Van Beuningen de generatie tot 45 jaar duurzaam aan het museum binden en een interessant programma bieden. Met @Boijmans hoopt het museum te kunnen voldoen aan de behoefte om, op momenten die beter aansluiten met de drukke agenda’s van tegenwoordig, speciale evenementen te organiseren: van rondleidingen in de avonduren tot het bezoeken van het atelier van een kunstenaar. Het creëren van ontmoetingen staat daarbij centraal: ontmoetingen met kunst, de collectie van Museum Boijmans Van Beuningen, met kunstenaars en ontwerpers én met elkaar.
Gem creative agency zet zich in voor @Boijmans. Volgens Maylita Meijer van Gem creative agency verbindt Gem creative agency zich aan @Boijmans. “We zetten ons in voor de succesvolle oprichting van het initiatief. Omdat de overheid de kunst- en cultuursector niet alleen kan dragen is het noodzakelijk dat we met elkaar draagvlak creëren voor het Museum Boijmans van Beuningen. Daarom vinden wij het belangrijk bewustzijn en betrokkenheid te creëren bij de jonge generatie van kunstliefhebbers en potentiële schenkers. Het huidige cultuurklimaat vraagt om een nieuwe manier van financiële steun geven en krijgen. Met @Boijmans wordt hier invulling aan gegeven en wij zijn er trots op om deel uit te kunnen maken van deze ontwikkeling.”
BRON: Persbericht Gem creative agency
Lees ook:Boijmans van Beuningen investeert in de toekomst
Lees ook:Museum Boijmans van Beuningen verlengt Van Bosch tot Bruegel
Lees ook:Tiësto en Kyteman zetten kunst op muziek
Lees ook:Boijmans van Beuningen biedt Kunst4Kids
Lees ook:De dans van het museum