Walls en De Wolven organiseren The Talent Days

De Talent Days bij Walls en De Wolven CREDITS: Walls

Walls Art House en pr- en communicatiebureau De Wolven kondigen The Talent Days aan. Een samenwerking om jonge talentvolle kunstenaars verder op weg te helpen in hun carrière. De kunstenaars krijgen in een persoonlijk adviesgesprek handvatten om zich te presenteren bij galeries en de media. ‘The Talent Days’ vinden plaats op 6 en 7 augustus bij Walls. 

Walls krijgt maandelijks veel aanvragen binnen van kunstenaars die hun kunst willen tonen in de galerie. Marloes van Vugt, mede-eigenaar Walls: “We hebben helaas beperkte ruimte in onze galerie en kunnen lang niet alle kunstenaars helpen. Dat terwijl er zoveel talent rondloopt dat zeker een kans verdient om zich te presenteren aan het publiek. Samen met De Wolven – die kunstenaars ondersteunt op het gebied van pr – hebben wij daarom het initiatief ‘The Talent Days’ opgezet.”

Tijdens ‘The Talent Days’ zullen Walls en De Wolven in één-op-één gesprekken persoonlijk advies geven over hun werk, de ontwikkeling van de kunstenaar en hoe ze zelf aan de slag kunnen met pr. Kunstenaars kunnen zich aanmelden voor ‘The Talent Days’, door een mail te sturen naar [email protected] onder vermelding van ‘portfoliodagen Walls & De Wolven’. De inschrijving loopt tot en met 1 augustus. Bij de inschrijving moet het volgende materiaal worden aangeleverd:

  • Artist Statement
  • CV Maximaal
  • 10 foto’s van recent werk
  • Twee zinnen over laatste project / serie werken

Uit de aanmeldingen worden 30 kunstenaars geselecteerd die op 6 en 7 augustus om de tafel gaan zitten met Walls en De Wolven. Kosten voor deelname na selectie voor de adviesgesprekken, bedragen € 45,-.

Walls is een galerie van 150m2 op de Prinsengracht in Amsterdam. De galerie organiseert 8-10 keer per jaar een expositie; een dynamische mix van hedendaagse kunst met werken van gevestigde en veelbelovende namen. Walls vertegenwoordigt een aantal (inter)nationale kunstenaars, zoals Anke Feuchtenberger, Jen Mann, KAMP HORST, Martine Johanna, ROYALSTEEZ, Sander Dekker, Synchrodogs, Wouter Nijland en Ilse Vermeulen. Dankzij de nauwe samenwerking met zowel nationale als internationale galeries, wordt de lijst verder aangevuld met gast kunstenaars en toonaangevende designers.

De Wolven is specialist op het gebied van corporate communicatie en free publicity. Daarnaast verzorgt het bureau regelmatig workshops voor kunstenaars over hoe zij zichzelf en hun werk beter in de media onder de aandacht kunnen brengen. Klanten zijn onder andere: Het Grachtenhuis, Strawberry Earth, Lonneke van Leth producties, Jamie Magazine, Paco Raphael, De Regenbooggroep en Ministerie OCW.

BRON: De Wolven en Walls

Lees ook:Open inschrijving voor Art in Redlight 2014
Lees ook:KunstRAI geeft jonge galerie een kans
Lees ook:Wie wordt Galerie van het Jaar 2016?
Lees ook:Art Rotterdam 2012
Lees ook:KunstRAI terug van weggeweest

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>